POGADANKI O ĆWICZENIACH

Psychika: klucz do udanego treningu domowego

Co zrobić, kiedy z różnych powodów pozostaje nam trening w domu? Jak się zmotywować i skupić? Dzisiaj podzielę się z Wami moimi sposobami na to, jak nie stracić serca do domowych treningów.

Jeśli żyjesz sportem i nie wyobrażasz sobie dnia bez aktywności fizycznej, zawsze znajdziesz miejsce oraz sposób do ćwiczeń. Kiedy nie mamy hantli i sztangi pozostaje nam albo trening w domu bez obciążenia np. z masą własnego ciała, bieganie albo różne niedrogie gadżety treningowe jak gumy oporowe, agrafka do ćwiczeń, mini bandy, piłki.

Dla odmiany podzielę się z Wami czymś innym, niż zestawy ćwiczeń czy zdrowe posiłki – niżej znajdziecie moje zasady, które dają mi siłę do domowych treningów.

Złote środki na utrzymanie równowagi

  • Najważniejszą rzeczą jest… spokój. Nie panikuj, rób to, co do tej pory. Jeśli z różnych powodów zostajesz w domu, być może masz niepowtarzalną okazję do tego, aby w końcu poeksperymentować w kuchni i zacząć zdrowo się odżywiać. Posiłki to podstawa, jeśli ich ilość i porcje nie będą nader obfite nic złego naszym boczkom się nie przydarzy.
  • Pij dużo wody, ona nie tylko nawodni nasz organizm i pomoże rozprawić się z tkanką tłuszczową, ale zregeneruje siłę, poprawi kondycję skóry, samopoczucie oraz wzmocni naszą odporność.
  • Suplementacja: kiedy nie mam możliwości skorzystania ze słońca, sięgam po witaminę D w kapsułkach.
  • Kolejnym ważnym elementem poza odżywianiem oraz wodą jest sen i unikanie wszelkich stresorów, tych gadających w telewizorze i Internecie także. Wyłącz telewizor, nie stresuj się podawanymi danymi o liczbie zachorowań na Covid-19, negatywny przekaz może powodować wiele wrogich organizmowi skutków, np. depresje, problemy ze snem, brak koncentracji, napady lęku czy paniki, a także niekontrolowany apetyt (!). Psychoza powodowana epidemią nie prowadzi do niczego dobrego, bądź roztropna/y i selekcjonuj napływające zewsząd wieści.
  • Ostatnim złotym środkiem na utrzymanie formy w domu jest trening siłowy lub trening interwałowy. Jeśli zdążyłaś/zdążyłeś zaopatrzyć się w hantle i obciążenie jesteś w gronie szczęśliwców, bo trening w domu z hantlami zadba o Twoją siłę i wytrzymałość. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: