SPORTOWE POGADANKI

6 zasad przy wyborze legginsów. Znasz je?

Wieszaki w sklepach sportowych uginają się od ciuchów, strony internetowe pękają od tysięcy obrazków Pań w kolorowych legginsach, coraz częściej odzież do treningów możemy znaleźć także w dyskontach czy chińskim allegro. Jak wybrać legginsy odpowiednie dla nas i na co zwrócić uwagę? 

  1. Wybieramy legginsy, które nie spadają. Komfort związany z noszeniem będzie odczuwalny przy każdej aktywności fizycznej, szczególnie podczas treningu dynamicznego, bieganie, crossfit, trening funkcjonalny. Tu pozostają nam dwa wyjścia, albo kupić legginsy ze sznureczkiem w talii, albo z mocno trzymającą gumą.

    W innym przypadku może okazać się, że zamiast skupić się na ćwiczeniach naszą uwagę będą rozpraszały zsuwające się z tyłka legginsy – doświadczyłam tego podczas biegania.

    Ma to znaczenie zwłaszcza u kobiet z sylwetką klepsydry, w której różnica między talią a biodrami jest znacząca.

  2. Właściwy rozmiar. Kupisz za duże będą spadać, zbyt ciasne powodują zjawisko “wielbłądziej łapy”… Nie wiem czy ten, kto wymyślił to określenie był w Egipcie i ma traumę z tym związaną, ale skojarzenie rzeczywiście dobrze obrazuje problem 😉

    Za bardzo opinające legginsy utrudniają przepływ krwi w nogach, a to także może przyczynić się do powstawania cellulitu.

  3. Odpowiedni wzór i kolor. Załóż legginsy i stań przed lustrem. Zobacz jak wyglądasz w wybranych legginsach nie tylko z przodu, ale obróć się tyłem do lustra.

    Jasne i zbyt opięte legginsy będą uwydatniały niedoskonałości sylwetki i cellulit. Cellulit – bez względu na wagę – ma większość kobiet więc się nie załamuj. Jeśli nie chcesz, aby było go widać nie zakładaj jednokolorowych legginsów w jasnych odcieniach. Szczególnie widać go w bielach, szarościach, różach, kiedy tkanina jest miękka i bawełniana.

    Poza tym w jasnych legginsach często prześwituje bielizna, dlatego decydując się na odcienie jasne dobrze jest najpierw legginsy przymierzyć i zobaczyć, czy odbicie w lustrze jest tym, które nam się podoba.

    Podłużne i skośne
    motywy na udach optycznie je wysmuklają więc jeśli mamy masywniejsze uda warto przymierzyć legginsy z printami i skośnymi cięciami.

    Legginsy z wyższym stanem docenicie zwłaszcza podczas treningu siłowego np. wykonując przysiady ze sztangą. Zamiast błyszczeć na siłowni wystającymi spod legginsów stringami pokażmy formę.

    Wysokie legginsy ładnie modelują sylwetkę, zakrywają boczki i poprawiają optycznie nasze proporcje. Sprawdzają się bez względu na nasz wzrost i budowę ciała.

  4. Długość legginsów. Niestety, ale często długie legginsy okazują się nie sięgać kostek. Jeśli mamy długie nogi i zależy nam na długich legginsach musimy je zmierzyć, albo zweryfikować dane rozmiarowe podane w sklepach internetowych. Warto zwrócić na to uwagę.

  5. Tkanina. Kupując w sklepie internetowym zawsze ryzykujemy, nie wiemy czy kupiony przez nas towar nie okaże się uszyty z cienkiego materiału. Stacjonarnie zawsze możemy zmierzyć, wykonać przysiad i zobaczyć jak będą zachowywać się legginsy w trakcie ruchu, czy będą dobrze kryły czy jednak bywalcy siłowni otrzymają efekt kina za darmo. Co zrobić żeby legginsy nie prześwitywały? Kupić z innego materiału.

  6. Cena. Nie kupuję ciuchów w cenach regularnych. Wyszukuję wcześniej i czekam na promocję.

Similar Posts

One thought on “6 zasad przy wyborze legginsów. Znasz je?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *