Ćwiczenia z piłką gimnastyczną na brzuch dla początkujących

Chcesz wiedzieć w jaki sposób ćwiczyć z piłką gimnastyczną, jakie ćwiczenia wybrać, dlaczego ćwiczyć z piłką gimnastyczną oraz jakie efekty ćwiczeń z piłką gimnastyczną zobaczysz? Teraz będziesz to wiedzieć.

Piłka gimnastyczna jest jednym z wielu akcesoriów fitness (Zerknij na Dziesięć przyrządów fitness, które robią furorę), które możemy wykorzystać do wzmocnienia całego ciała. Znajdziemy ją nie tylko w sklepach sportowych, ale też marketach czy dyskontach. Polecana dla osób wytrenowanych, początkujących, z problemami z kręgosłupem oraz kobietom w ciąży, znajduje swoje zastosowanie w siłowniach, szkołach i w gabinetach rehabilitacyjnych.

/fot. Dziewczyna Endorfina

Kiedy ćwiczyć z piłką gimnastyczną?

Kiedy masz na to ochotę. Jeśli w piłce gimnastycznej widzisz narzędzie do pracy nad brzuchem, rób to po zakończonym treningu, wtedy mięśnie brzucha będą już rozgrzane. Ćwiczenia z piłką gimnastyczną są świetnym uzupełnieniem treningu.

Jakie efekty ćwiczeń z piłką gimnastyczną?

Czy piłka gimnastyczna zwiększy Twoją siłę? Zależy na jakim etapie wytrenowania jesteś, ale podchodzę do tej kwestii bardzo sceptycznie, na pewno zaangażuje do pracy mięśnie głębokie i poprawi ich wytrzymałość. Jeśli będziesz rzetelnie i regularnie ćwiczyć ten niepozorny gadżet da Ci w kość. Ćwiczenia izometryczne z piłką gimnastyczną wzmocnią Twoje ciało, poprawią balans, czucie mięśniowe, nauczą Cię utrzymywać mięśnie w napięciu, poprawią koordynację i mobilność, a także uruchomią do pracy wspomniane wyżej mięśnie wewnętrzne wpływając np. na ich elastyczność. Możesz spodziewać się, że ogólnorozwojowe ćwiczenia z piłką gimnastyczną poprawią Twoją postawę, a w momentach bólu mięśni i stawów mogą dać im ukojenie.

Zestaw ćwiczeń z piłką gimnastyczną na mięśnie brzucha 

  1. Przenoszenie piłki w leżeniu 

W leżeniu prostym trzymamy piłkę w rękach za głową. Podnosimy jednocześnie wyprostowane nogi i tułów, plecy staramy się utrzymać proste. Wkładamy piłkę między stopy. Opuszczamy nogi z piłką i tułów, ręce przenosimy za głowę. Nogi i ręce nie dotykają już podłoża.

2. Spięcia brzucha
Wdech w pozycji leżącej, wydech i mocne spięcie w momencie, kiedy siadamy.

3. Deska na piłce – 40 sek x 3

Biodra utrzymujemy w równej pozycji z resztą tułowia, ręce pod barkami. Barki ściągnięte, plecy proste. Palce stóp oparte na piłce.

/fot. Dziewczyna Endorfina

4. Podciąganie kolan do brzucha

Możemy wystartować z pozycji wcześniejszej i podnieść biodra z wyprostowanymi nogami do góry, tworząc z tułowia literkę Y. Poniżej wersja łatwiejsza. Piszczele opieramy na piłce i podciągamy kolana do brzucha – tu wydech i mocne spięcie mięśni. Brzuch twardy, biodra utrzymujemy w stabilnej pozycji, dłonie pod barkami, ręce zablokowane w łokciach, ale bez przeprostów.

5. Naprzemienne utrzymywanie piłki

Prawa ręka, lewa noga. I zmieniamy. Palce stóp obciągnięte, łopatki i wyprostowana noga znajdują się tuż nad podłogą.

Jeśli zdecydujesz się na zakup piłki gimnastycznej pamiętaj, aby właściwie dobrać jej rozmiar. Najlepiej usiąść na niej i sprawdzić, czy Twoje kolana tworzą kąt prosty ze stopami. Jeśli tak jest, brawo to właściwy rozmiar piłki gimnastycznej dla Ciebie. Jeśli nie masz przeciwwskazań do ćwiczenia mięśni brzucha z piłką gimnastyczną z poniższego zestawu wybierz trzy. Podczas następnego treningu spróbuj wykonać pozostałe dwa. Ćwiczenia proponuję wykonać w trzech seriach, po trzy powtórzenia.

Możesz modyfikować swój trening zamieniając liczbę powtórzeń na czas, w którym będziesz wykonywała każde ćwiczenie, np. przez 40 sekund. Poniższe ćwiczenia z piłką gimnastyczną możesz wykonać w domu, w parku, na siłowni. Nie spiesz się. Ćwicz spokojnie i dokładnie. Spinaj mięśnie i pamiętaj nad prawidłowym oddechem.

1 KOMENTARZ

  1. […] Z kolei osoby zaawansowane mogą edytować ćwiczenia na piłce gimnastycznej poprzez podnoszenie ich trudności, np. przyjmowanie pozycji pompki w oparciu na piłce i unoszenie nóg, prostowanie ramion oraz schodzenie na przedramiona. Kombinacji ćwiczeń na całe ciało jest wiele, ale aby były one efektywne należy dobrać prawidłowy rozmiar piłki do własnego wzrostu. Przykładowy zestaw znajdziecie w poprzednim wpisie (Zestaw ćwiczeń na brzuch z piłką gimnastyczną). […]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj