ZESTAWY ĆWICZEŃ

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną na brzuch dla początkujących

Chcesz wiedzieć w jaki sposób ćwiczyć z piłką gimnastyczną, jakie ćwiczenia wybrać, dlaczego ćwiczyć z piłką gimnastyczną oraz jakie efekty ćwiczeń z piłką gimnastyczną zobaczysz? Teraz będziesz to wiedzieć.

Piłka gimnastyczna jest jednym z wielu akcesoriów fitness (Zerknij na Dziesięć przyrządów fitness, które robią furorę), które możemy wykorzystać do wzmocnienia całego ciała. Znajdziemy ją nie tylko w sklepach sportowych, ale też marketach czy dyskontach. Polecana dla osób wytrenowanych, początkujących, z problemami z kręgosłupem oraz kobietom w ciąży, znajduje swoje zastosowanie w siłowniach, szkołach i w gabinetach rehabilitacyjnych.

Kiedy ćwiczyć z piłką gimnastyczną?

Kiedy masz na to ochotę. Jeśli w piłce gimnastycznej widzisz narzędzie do pracy nad brzuchem, rób to po zakończonym treningu, wtedy mięśnie brzucha będą już rozgrzane. Ćwiczenia z piłką gimnastyczną są świetnym uzupełnieniem treningu.

Jakie efekty ćwiczeń z piłką gimnastyczną?

Czy piłka gimnastyczna zwiększy Twoją siłę? Zależy na jakim etapie wytrenowania jesteś, ale podchodzę do tej kwestii bardzo sceptycznie, na pewno zaangażuje do pracy mięśnie głębokie i poprawi ich wytrzymałość. Jeśli będziesz rzetelnie i regularnie ćwiczyć ten niepozorny gadżet da Ci w kość. Ćwiczenia izometryczne z piłką gimnastyczną wzmocnią Twoje ciało, poprawią balans, czucie mięśniowe, nauczą Cię utrzymywać mięśnie w napięciu, poprawią koordynację i mobilność, a także uruchomią do pracy wspomniane wyżej mięśnie wewnętrzne wpływając np. na ich elastyczność. Możesz spodziewać się, że ogólnorozwojowe ćwiczenia z piłką gimnastyczną poprawią Twoją postawę, a w momentach bólu mięśni i stawów mogą dać im ukojenie.

Zestaw ćwiczeń z piłką gimnastyczną na mięśnie brzucha 

  1. Przenoszenie piłki w leżeniu 

W leżeniu prostym trzymamy piłkę w rękach za głową. Podnosimy jednocześnie wyprostowane nogi i tułów, plecy staramy się utrzymać proste. Wkładamy piłkę między stopy. Opuszczamy nogi z piłką i tułów, ręce przenosimy za głowę. Nogi i ręce nie dotykają już podłoża.

2. Spięcia brzucha
Wdech w pozycji leżącej, wydech i mocne spięcie w momencie, kiedy siadamy.

3. Deska na piłce – 40 sek x 3

Biodra utrzymujemy w równej pozycji z resztą tułowia, ręce pod barkami. Barki ściągnięte, plecy proste. Palce stóp oparte na piłce.

4. Podciąganie kolan do brzucha

Możemy wystartować z pozycji wcześniejszej i podnieść biodra z wyprostowanymi nogami do góry, tworząc z tułowia literkę Y. Poniżej wersja łatwiejsza. Piszczele opieramy na piłce i podciągamy kolana do brzucha – tu wydech i mocne spięcie mięśni. Brzuch twardy, biodra utrzymujemy w stabilnej pozycji, dłonie pod barkami, ręce zablokowane w łokciach, ale bez przeprostów.

5. Naprzemienne utrzymywanie piłki

Prawa ręka, lewa noga. I zmieniamy. Palce stóp obciągnięte, łopatki i wyprostowana noga znajdują się tuż nad podłogą.

Jeśli zdecydujesz się na zakup piłki gimnastycznej pamiętaj, aby właściwie dobrać jej rozmiar. Najlepiej usiąść na niej i sprawdzić, czy Twoje kolana tworzą kąt prosty ze stopami. Jeśli tak jest, brawo to właściwy rozmiar piłki gimnastycznej dla Ciebie. Jeśli nie masz przeciwwskazań do ćwiczenia mięśni brzucha z piłką gimnastyczną z poniższego zestawu wybierz trzy. Podczas następnego treningu spróbuj wykonać pozostałe dwa. Ćwiczenia proponuję wykonać w trzech seriach, po trzy powtórzenia.

Możesz modyfikować swój trening zamieniając liczbę powtórzeń na czas, w którym będziesz wykonywała każde ćwiczenie, np. przez 40 sekund. Poniższe ćwiczenia z piłką gimnastyczną możesz wykonać w domu, w parku, na siłowni. Nie spiesz się. Ćwicz spokojnie i dokładnie. Spinaj mięśnie i pamiętaj nad prawidłowym oddechem.

Similar Posts

One thought on “Ćwiczenia z piłką gimnastyczną na brzuch dla początkujących

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *