ZESTAW ĆWICZEŃ W DOMU I POD CHMURKĄ

Sprężyste i apetyczne – teraz możesz je mieć! Ćwiczenia na zgrabne łydki z power bandem

Jedni mają genetycznie zgrabne i szczupłe, drudzy tylko szczupłe, a jeszcze inni pokaźne. Łydki – są zmorą wielu kobiet, jedne chcą smuklejsze, drugie grubsze. Dzisiaj o tym co zrobić, aby je wyrzeźbić, ale nie rozbudować.

Łydki są wyjątkową partią mięśniową, bo tak naprawdę w codziennym życiu mało ją aktywizujemy. Pracują, kiedy chodzimy na obcasach oraz palcach, w momencie podnoszenia i opuszczanie stopy.

Łydki a genetyka

Podobnie, jak przypadku  innych części ciała tutaj genetyka również ma ogromne znaczenie. Wyróżniamy dwa rodzaje łydek i już po układzie mięśni łatwo stwierdzić, komu i w czym natura sprzyja.

Posiadaczom łydki pierwszej będzie łatwiej rozbudować mięśnie, dlatego jeśli posiadamy ten typ, a nie chcemy mieć masywnych łydek musimy uważać z pobudzaniem ich do wzrostu (ćwiczenia z obciążeniem budują mięśnie). Jeśli natura obdarzyła nas łydkami numer dwa, a pragniemy mieć ładnie zarysowane i zbudowane mięśnie, czeka nas dużo pracy. 

Są plusy i minusy każdej budowy. I choć układu mięśni nie zmienimy, możemy pracować nad kształtem naszych łydek.

Co dają ćwiczenia na łydki?

Jest to kłopotliwa część ciała – nieodpowiednio trenując spowodujemy wzrost mięśni i zimą łydka może być tak dorodna, że pożegnamy się z opinającymi ją seksownymi kozaczkami. Z drugiej strony odpuszczając trening gwarantujemy sobie efekt sflaczałej łydki, czego nie chcemy. Na nagraniu pokażę trening, który wyrzeźbi łydkę i zarysuje kształt mięśnia brzuchatego, znajdziecie tam ćwiczenia na jędrne łydki, ale bez ich nadmiernego rozrostu.

Jakie ćwiczenia na łydki?

Skutecznym sposobem na wysmuklenie łydek jest rolowanie i rozciąganie. Na ich wygląd korzystnie wpłynie również masaż. Dobrym pomysłem na poprawienie kształtu łydek może okazać się zestaw ćwiczeń wysmuklających łydki z gumą, który możecie zobaczyć poniżej.

Zaprezentowane na filmie trzy ćwiczenia angażują do pracy mięsień brzuchaty łydki. Każde z nich wykonuję przez 30 sekund w czterech seriach modelując tempo ruchu, np. szybkie wspięcie i powolne opuszczenie. Aby cieszyć się jędrnymi łydkami musimy je wzmacniać, ale też rozluźniać. Po treningu łydek z power bandem dobrze zrobi nam rozciąganie albo masaż połączony z masażem relaksacyjnym stóp.

Power band z filmu znajdziecie w Decathlonie.

Similar Posts