ZESTAW ĆWICZEŃ W DOMU I POD CHMURKĄ

Agrafka sposobem na ładne piersi. Cztery ćwiczenia na górne partie ciała.

Kolejna część ćwiczeń z agrafką, tym razem na górne partie naszego ciała. Jak ćwiczyć barki z agrafką? Jakie są najlepsze ćwiczenia z agrafką na ramiona oraz po co ćwiczyć z agrafką? Odpowiedzi

W poprzednim wpisie mogliście zobaczyć najlepsze ćwiczenia na uda z agrafką, a także przeczytać o tym, że agrafka służy do wzmocnienia ciała i poprawy stabilizacji.

Bardzo sceptycznie podchodzę do zagadnienia budowania siły za pomocą agrafki. Według mnie takie efekty można zauważyć jedynie na początku swojej przygody z urządzeniem.

Z czasem nasze mięśnie przyzwyczajają się do oporu, jakie stawia urządzenie i ratować się możemy zwiększając liczbę powtórzeń, albo pracując na fazach ruchu mięśni.

Myślę, że istotne znaczenie ma faza izometryczna (stałe napięcie mięśnia), czyli taka w której nie zmienia się długość mięśnia (jak w przypadku koncentrycznej i ekscentrycznej). I takich efektów po ćwiczeniach z agrafką realnie możemy się spodziewać.

Poniżej znajdziecie przykładowy zestaw ćwiczeń z agrafką na górne partie ciała. Zapraszam też do obejrzenia filmiku z nagranymi ćwiczeniami z agrafką.

I. Ściskanie agrafki

Dłonie zaplatamy na pierścieniu łączącym oba uchwyty. Końce przyrządu trzymamy pod łokciami i próbujemy ścisnąć. Mięśnie obręczy barkowej dadzą o sobie znać.

II. Ściskanie agrafki przed sobą

Spinamy całe ciało, barki wędrują do dołu i do tyłu. łapiemy za końce agrafki i zbliżamy je do siebie, po czym wracamy do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie możemy sobie utrudnić cały czas trzymając agrafkę w lekkim napięciu i dociskać jej końce.

III. Agrafka na smukłe ramiona

Urządzenie opieramy o udo. Przedramię ręki opieramy o jeden z końców i dociskamy.

IV. Ściskanie agrafki nad głową

Barki opuszczone, łopatki ściągnięte. Unosimy ramiona do góry i zbliżamy do siebie końce agrafki.

Agrafka jest jednym z tych przyrządów do ćwiczeń całego ciała, które warto mieć pod ręką. Jeśli nie mamy czasu na trening, nie chce nam się wychodzić z domu albo samopoczucie nie rozpieszcza, wystarczy, że wyjmiemy z szafy motylek do ćwiczeń, włączymy ulubiony serial albo film i możemy efektywnie spędzić wieczór.

Similar Posts