Nogi i pośladki Zestawy ćwiczeń

4 ćwiczenia na szczupłe uda z agrafką

Udostępnij

Agrafka do ćwiczeń zwana motylkiem to przyrząd oporowy, z pomocą którego wykonamy ćwiczenia na zmniejszenie ud. Gadżet pomoże ujędrnić wewnętrzną ich część, a także poprawić wygląd pośladków.

W wyposażeniu siłowni bywa rzadko, ale w sklepach sportowych z pewnością ją zauważysz. Polską nazwę zawdzięcza dziwacznemu wyglądowi, który przypomina dużą agrafkę.

Ten niepozorny sprężynowy gadżet kosztuje niewiele, a ćwiczenia z agrafką można wykonać wszędzie. Modelować swoje uda przed telewizorem, w lesie, parku, nad jeziorem. Motylek inaczej zwany “squeezer” sugeruje sposób użycia przyrządu czyli jego ściskanie.

Działanie motylka do ćwiczeń polega na oporze, który stawia w momencie, gdy się z nim mocujemy. Dziś użyjemy go, aby poprawić wygląd najbardziej problematycznych miejsc ciała czyli ud. Ćwiczenia na spalanie tłuszczu z ud najlepiej jest różnicować i modyfikować w ten sposób, aby mięsień napotykał na nowy bodziec i inny ruch. Dlatego ćwiczenia z motylkiem można skutecznie łączyć z ćwiczeniami na uda z gumami.

Ćwiczenia na uda

Oto kilka propozycji, dzięki którym dowiesz się, jak agrafka do ćwiczeń wzbogaci trening ud i pomoże je wzmocnić.

1. Ściskanie agrafki do ćwiczeń. Są to ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud, jedne z najpopularniejszych przy zastosowaniu agrafki. Usiądź wygodnie na podłodze lub krześle. Nogi rozstaw szeroko, stopy oprzyj o podłogę, możesz złączyć je wewnętrzną stroną. Agrafkę do ćwiczeń umieść na wysokości kolan ramionami przyrządu do góry i spróbuj udami je ścisnąć. Jeśli możesz zatrzymaj to spięcie na kilka sekund. Przyrząd będzie stawiał opór i o to właśnie chodzi. To samo możesz wykonać w leżeniu bokiem z nogami ugiętymi w kolanach. Ponownie agrafkę połóż między kolanami i ściskaj.

2. Wstań umieść agrafkę między kolanami wykonaj przysiad, zatrzymaj się na chwilę na dole, ściśnij agrafkę, rozluźnij i wstań. Ćwiczenie na uda i pośladki przy użyciu agrafki będzie trudniejsze jeśli wykonamy półprzysiad, pozostaniemy w nim i w takiej pozycji zaczniemy zbliżać kolana do siebie i oddalać.

3. Wykroki i przysiad z agrafką do ćwiczeń. Stań w wykroku. Agrafkę umieść na nodze, która znajduje się z tyłu. Połóż ją pionowo, tak aby jeden koniec leżał na Twojej łydce, a drugi na tylnej części uda, powoli zejdź w dół robiąc przysiad. Brawo! Udało Ci się poprawnie wykonać przysiad z motylkiem. Czasem ze względu na anatomię ciała trudne do wykonania.

4. W siadzie prostym jedną nogę uginamy w kolanie. Kładziemy agrafkę pod zewnętrzną część uda nogi ugiętej. Tak, aby jeden koniec przyrządu opierał się na podłodze a drugi na udzie. Odwodzimy udo nogi ugiętej na zewnątrz ściskając agrafkę.

Zobacz też ćwiczenia z agrafką na barki i ręce:


Ćwiczenia z motylkiem

Musisz wiedzieć, że ćwiczenia na cellulit ud nie wystarczą, aby pozbyć się go. Żeby cieszyć się zgrabną sylwetką i jędrną skórą ważne jest jej odpowiednie nawilżenie, dieta oraz odpowiednio przygotowany plan treningowy. Zobacz rozmowę z trenerką personalną, która zdradza sekret, jak schudnąć, zerknij też do rozmowy z dietetyczką, aby sprawdzić czy wiesz, co jesz.

Udostępnij

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *