Brzuch Sportowe pogadanki

Aerobiczna 6 Weidera efekty

Udostępnij

O płaskim brzuchu marzy większość z nas. Czy sposobem na oponkę jest aerobiczna 6 Weidera (A6W)? Na czym polega i jakich efektów możemy się spodziewać?

Ćwiczenia na brzuch Weidera

Szukając informacji dotyczącej A6W zobaczycie zdjęcia wspaniałych mięśni brzucha, rozpiski i opisu ćwiczeń. Na czym polega A6W, jak ćwiczyć szóstkę Weidera oraz jakich efektów możemy się spodziewać – tego mamy całe zatrzęsienie. Jest też sporo informacji o twórcy aerobicznej szóstki. Sprawdziłam szóstkę na sobie i podzielę się moimi wrażeniami.

A6W ćwiczenia

O szóstce Weidera słyszał chyba każdy. Ćwiczenia dostępne są na różnych stronach internetowych, ludzie ćwiczą, jedni kończą cały system ćwiczeń Weidera, inni odpadają w połowie. Ćwiczenia na brzuch opracowane przez Joe Weidera mimo upływu lat nieustannie cieszą się dużą popularnością. I również stosowałam je na sobie. W dalszych akapitach opowiem Wam o moich spostrzeżeniach.

Przed rozpoczęciem ćwiczeń warto wiedzieć, że:

  • wymagają one dużej systematyczności
  • nie możemy zafundować sobie żadnego dnia przerwy
  • poza ćwiczeniami należy trzymać dietę
  • a6w nie spali tkanki tłuszczowej – wzmocni brzuch, ale obciąży kręgosłup
  • plan treningowy trwa 42 dni
  • zestaw składa się z sześciu ćwiczeń
  • wszystkie ćwiczenia wykonujemy w pozycji leżącej

Rodzaj ćwiczeń w trakcie trwania planu nie zmienia się, natomiast zwiększa się liczba powtórzeń i serii.

Pierwszego dnia wykonujemy jedną serię składającą się z sześciu ćwiczeń i sześciu powtórzeń każdego z nich. W miarę upływu czasu zmienia się objętość treningu. Np. cztery dni przed końcem programu liczba serii zwiększa się do trzech a powtórzenia do 24 każdego z 6 ćwiczeń.

Jeśli trudno nam zapamiętać rodzaj ćwiczeń oraz liczbę powtórzeń do wykonania możemy ściągnąć aplikację, która podpowie nam. Szóstka Weidera aplikacja dostępna jest w Sklepie Google, wystarczy pobrać ją na smartfon, zainstalować i codziennie ćwiczyć.

Szóstka Weidera czy warto?

Aerobowe ćwiczenia na brzuch mam za sobą, a efekty są dalekie od szeroko przedstawianych. Być może nie jest to program dla początkujących, a tylko osoby, które chcą się “dociąć” zobaczą wyraźne wizualne efekty. W moim przypadku było inaczej.

Szóstkę Weidera wykonywałam długo przed tym, jak zaczęłam ćwiczyć na siłowni, a mój poziom tkanki tłuszczowej był wyższy niż obecnie. Możecie zobaczyć, jak wyglądałam i jaką metamorfozę przeszłam, ponieważ opisałam swoją historię w zakładce “Moja przygoda z odchudzaniem“. Nie zmienia to faktu, że efekty są niewspółmierne do dużego zaangażowania.

Co było najtrudniejsze? Zmaganie się z bólem kręgosłupa, który pojawił się po około trzech tygodniach ćwiczeń. Czułam pracę mięśni i to jak się wzmacniają, ale nie widziałam, aby mój brzuch wyraźnie się zmienił. Teraz wiem, że istnieją inne ćwiczenia na płaski brzuch, które nie obciążają nadmiernie kręgosłupa.

Ćwiczenia na brzuch nie dają sześciopaka!

Wykonując ćwiczenia na abs, a także trenując i spinając brzuch przy innych ćwiczeniach wpływamy na włókna mięśniowe. Ale nie ma tak, że wykonując codziennie sześć ćwiczeń pojawi się kratka na brzuchu. Ćwiczenia na brzuch nie spalą tkanki tłuszczowej brzucha i nie mam pojęcia, skąd ten mit.

Będziesz robił brzuszki = będziesz miał szcześciopak. To kłamstwo, o którym trzeba mówić, bo żadne ćwiczenia na brzuch nie zrobią kratki na brzuchu. Pomogą w rzeźbie, ale nie wystarczą. Należy pamiętać o zmianie sposobu odżywiania, piciu wody, wyborze właściwego planu treningowego na całe ciało, nie tylko na brzuch. A co ważne analizie postępów i przyczyn regresu, jeśli taki się pojawi.

Trudno powiedzieć, dlaczego a6W cieszy się tak dużą popularnością. Być może wynika to z faktu pewnej łatwości i drogi na skróty. Oto otrzymujemy magiczny zestaw ćwiczeń, który w teorii wyrzeźbi nam brzuch bez wychodzenia z domu. Niestety, ale to byłoby zbyt proste. Żeby zobaczyć mięśnie brzucha trzeba być cierpliwym, nie możemy mieć wysokiego poziomu tkanki tłuszczowej i żadna A6W nie pomoże, jeśli nie będziemy zdrowo się odżywiać i ruszać.

Udostępnij

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *