Strona głównaPORADNIKINie masz czasu na trening? A co powiesz na 4 sekundy?

Nie masz czasu na trening? A co powiesz na 4 sekundy?

Jak schudnąć w tydzień? Jak schudnąć w miesiąc? A może wystarczą zaledwie 4 sekundy? Mikro treningi nadchodzą! Czy taka forma aktywności będzie hitem tego roku?

Czas pandemii pokazuje, że aktywność fizyczna posiada kolosalne znaczenie dla naszego zdrowia, buduje odporność, dodaje energii, odstresowuje i wpływa pozytywnie na rozwój mózgu.

Jednak część z nas rezygnuje z aktywności fizycznej, a najczęściej słyszanym powodem jest brak czasu i antidotum mają być mikro treningi (zobacz nowe trendy fitness 2022).

Długie treningi na siłowni, bieganie, pływanie, a to trzeba się zebrać, a to dojechać, a po pracy się nie chce, bo ciemno szybko się robi, a to nie ma czasu. Jak się okazuje hitem na 2022 rok mają być mikro treningi (micro workouts).

Ile trwa mikro trening?

Otóż trening trwa kilka sekund np. 4 sekundy! Tak! Dobrze czytacie, zaledwie 4 sekundy! Gdzie tkwi haczyk? W regularności! Jest to trening dla osób zapracowanych, którzy pracują wiele godzin w pozycji siedzącej i przed komputerem. Chodzi o to, aby w ciągu godziny wykonać cztery takie mikro treningi trwające kilka sekund.

Na czym polega mikro trening?

60 minut to czas, w którym wykonujemy 4 mikro treningi np. po 4 sekundy każdy. I tak przez 8 godzin pracy. Oznacza to, że w ciągu czasu spędzonego w pracy odrywamy się od biurka i wykonujemy np. sprint. Jak łatwo policzyć trening w pracy zajmie nam nie więcej niż 3 minuty! To mniej niż trwa przerwa w pracy!

Czy ma to sens?

Każda aktywność fizyczna polegająca na odejściu od biurka ma znaczenie. Takie krótkie sprinty mogą także pozytywnie wpływać na naszą psychikę, odstresować i pozwolić zrzucić z siebie nadmiar emocji, które dostarcza nam praca.

Krótkie treningi pomogą nam także popracować nie tylko nad formą, ale też koncentracją. Jednak jak w przypadku każdej aktywności fizycznej i w tym przypadku należy liczyć się z tym, że brak regularności nie pozwoli nam cieszyć się z efektów mikro treningów.

Wprowadzenie do swojego dnia mikro treningów nie powinno wiązać z rezygnacji z innych form aktywności, które były z nami dotychczas, jak np. bieganie czy jazda na rowerze.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

ZOBACZ RÓWNIEŻ