Strona głównaLIFESTYLECo zrobić żeby schudnąć? 5 podpowiedzi od zaraz

Co zrobić żeby schudnąć? 5 podpowiedzi od zaraz

Jak schudnąć najszybciej? Proces odchudzania, o ile już się na to zdecydowaliśmy, wymaga cierpliwości, konsekwencji i rozsądku. Jeśli marzysz o szczupłej sylwetce, ciągle o tym myślisz i naprawdę już nie wiesz, co masz zrobić, bo tak bardzo chcesz schudnąć, a nie wychodzi sprawdź, jak schudłam stosując kilka zasad.

1. W jaki sposób schudnąć? Zrezygnuj  z cukru

Obecnie cukier jest wszędzie: w wędlinach, parówkach, mleku, ketchupie, w przyprawach, dlatego wybieram rzeczy „pure”, które w swoim składzie nie zawierają cukru. Jeśli masz ochotę na coś słodkiego postaw na zdrowe słodycze. Owszem są takie. Zerknij do mojego wpisu o zdrowych słodyczach, który pokaże alternatywę dla ciastek.

Jeśli raz na jakiś czas zjesz czekoladę nie dramatyzuj, bo w zdrowym odżywianiu nie chodzi o skrajności, tylko o rozsądek, jest miejsce i na słodycze i pizzę, ale świadomie i z umiarem.

Dobrym pomysłem jest też ograniczenie słodzenia kawy i herbaty. Trzy łyżeczki cukru zamień na początek na dwie, a dwie na jedną. Większość z nas wsypuje kilka łyżeczek cukru do herbaty nie dlatego, że nie jest ona słodka, ale z przyzwyczajenia. Spróbuj to zmienić, a zobaczysz, że po kilku dniach kubki smakowe przywykną do mniej słodkiej herbaty.

Cukier można zastąpić miodem, wtedy nie stracimy na słodkości herbaty, a zyskamy witaminy. Z wpisu „Miód a odchudzanie” dowiecie się też o właściwościach miodu, których możecie nie znać, a które sprawią, że pożegnacie się z cukrem i zaprzyjaźnicie z miodem.

 2. Jak schudnąć kiedy lubię jeść? Dieta MŻ (mniej żreć) może być zgubna

Nie wiem skąd wzięło się przekonanie, że jeżeli ktoś ma tu i ówdzie za dużo kilogramów to się objada, je za dużo i powinien jeść mniej. Takie stereotypy ciągną się za nami latami, wierzymy w nie mniej lub bardziej, ale często popadamy w pułapkę i powielamy je.

Weźcie pod uwagę, że prawda może być zupełnie inna, a takie gadanie krzywdzące. Nie znasz jej/jego nie śmiej się, nie komentuj, nie oceniaj, nie gadaj, bo możesz kogoś skrzywdzić. Może ten ktoś walczy z chorobą, może dobrze mu we własnym ciele, a może skłonności genetyczne? A może musi leczyć depresję, bo codziennie zewsząd spotyka się z głupimi uwagami na temat swojego wyglądu i oczekiwaniami świata i ludzi.

Dlatego zamiast ranić kogoś, śmiać się i dawać rady „mniej jedz” , wyciągnij prawdziwie pomocną dłoń, zainteresuj się, pogadaj i pomóż, a przynajmniej nie przeszkadzaj. Nie byłam chudym dzieckiem więc temat odchudzania, nadwagi i złośliwości innych jest mi szczególnie bliski. O tym, jak schudłam i dlaczego możecie przeczytać w zakładce „Moja metamorfoza„. Mam nadzieję, że znajdziecie tam motywację, jeśli Wam jej zabraknie 🙂

Jeśli jesz za mało, organizm nie ma skąd czerpać energię do pracy, metabolizm spowalnia, a tkanka tłuszczowa odkłada się. Dlatego stała redukcja nie jest dobrym pomysłem. U kobiet ulubionym miejscem leżakowania tkanki tłuszczowej najczęściej są uda i pośladki, a u mężczyzn brzuch.

Zapisuj na kartce co i ile jesz, pójdź do dietetyka, który podczas konsultacji wyliczy zapotrzebowanie kaloryczne, powie jak schudnąć na zawsze i przekonasz się, czy może za mała podaż kaloryczna nie jest przyczyną tego, że nie możesz schudnąć.

3. Dieta czy ćwiczenia? Jedno i drugie! Ruszaj się

Chcesz wiedzieć, jak schudnąć bez ćwiczeń? Trudno. Wstań z kanapy i wyjdź na spacer. Zacznij się ruszać, a zobaczysz jak szybko tłuszcz zacznie się spalać, centymetry topnieć, a energia uzupełniać. Wiele razy kiedy chciało mi się spać wyszłam biegać, na trening czy spacer i energia wracała. Spróbuj tego, bo pogoda sprzyja!

Co najważniejsze, nie mówię o aktywności fizycznej tylko w kontekście odchudzania. Sport to zdrowie i choć kontuzje mogą i pewnie będą się pokazywać, to brak aktywności fizycznej powoduje większe problemy zdrowotne, jeśli nie teraz, to w przyszłości. A i regeneracja osoby aktywnej po urazie następuje szybciej niż kanapowca.

Problemy z kręgosłupem, stawami? A co robisz żeby ich nie było? Odcinek szyjny kręgosłupa boli od pracy siedzącej? I będzie bolał, bo jeśli nie robisz nic, aby przestał boleć, będzie dokuczał coraz bardziej. Łatwo mówić? No łatwo, bo to proste. Zacznij dbać o własne zdrowie, bo często jedynym powodem dla którego nie dbamy o zdrowie są: lenistwo i brak świadomości. No to uświadamiam, a z lenistwem musicie poradzić sobie sami.

Rehabilitacja jest doraźna i nie załatwi naszych problemów, jeśli sami nie zadbamy o własne zdrowie. Zazwyczaj na NFZ możemy skorzystać z 10 masaży, co daje nam dwa tygodnie masowania i mobilizowania mięśni i stawów, o które latami nie dbaliśmy. Widzicie o co chodzi? Jeśli przez 10 dni będziesz przynosić żonie kwiatki, a nie robiłeś tego wcześniej, to mimo, że to fajny gest nie sprawi, że uczucie się odrodzi.

4. Dlaczego trzeba pić wodę?

Rano szklanka wody tak jak umycie buźki po przebudzeniu. Myjesz się rano, umyj tez jelita! Pij wodę (najlepiej niegazowaną i niesłodzoną). Woda oczyszcza organizm z toksyn, pomaga schudnąć, utrzymuje właściwą gospodarkę organizmu i temperaturę ciała, nawadnia organizm, dzięki czemu skóra staje się jędrniejsza a cellulit wyrównuje. Woda dodaje energii, wzmacnia uczucie sytości, poprawia koncentrację i sprzyja odchudzaniu.

5. Jak schudnąć bez wyrzeczeń? Weź wyluzuj

Stres i wydzielany w tym czasie kortyzol nie pomagają w procesie odchudzania. Planuj cele doraźne, krótkofalowe. Nie mów sobie, że nie będziesz jeść słodyczy przez miesiąc, bo to stresujące. Małe cele i małe sukcesy zachęcają do podejmowania kolejnych wyzwań i realizacji większych celów.

Mierz siły na zamiary, nie odwrotnie. Jeśli wiesz, że coś jest nierealne, nie planuj tego, bo porażka może bardzo zniechęcać. Lepiej małymi kroczkami osiągnąć cel i dać sobie czas. Sukces, nawet ten mały motywuje, natomiast porażka choćby najmniejsza może skutecznie i na długo zniechęcić.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

ZOBACZ RÓWNIEŻ