Zegarki inteligentne cieszą się w Polsce dużą popularnością! I mogłoby się wydawać, że częściej z nowinek technologicznych korzystają panowie, ale nic bardziej mylnego. Z badania przeprowadzonego przez Huawei wynika, że płeć piękna bardzo chętnie kupuje smartwatche! Wszak technologia jest kobietą!
Z których funkcji smartwatcha najczęściej korzystają kobiety?
Smartwatche posiadają rozmaite funkcje. Kupując takie urządzenie możesz liczyć na zaawansowane technologie, jak choćby wykonywanie płatności zbliżeniowych, wgrywanie map, robienie zdjęć, a także monitorowanie zdrowia, liczenie kalorii i kroków.
Z wyników badania Huawei wynika, że:
- 70% Polek korzysta z funkcji liczenia kroków,
- 61% sprawdzanie godziny,
- 41% odbieranie powiadomień ze smartfona,
- 36% liczenie kalorii,
- 31% pomiary medyczne (EKG, tętno).
Czego brakuje w smartwatchach?
Respondentki odpowiedziały, że w zegarkach brakuje im m.in. możliwości personalizacji zegarka (np. wymiennych pasków), pomiaru ciśnienia krwi (zobacz Huawei Watch D czyli smartwatch z certyfikatem dla urządzeń medycznych), odbierania i wykonywania połączeń telefonicznych oraz map GPS działających niezależnie od smartfonu (zobacz opinię wideo smartwatcha dla biegaczy Amazfit Cheetah, który obsługuje mapy offline).
Na co zwracamy uwagę przy zakupie smartwatcha?
Design i specyfikacja – tak można podsumować TOP 5 naszych oczekiwań przy zakupie smartwatcha. Decydujemy się na urządzenia, które swoim wyglądem dopełnią naszą stylizację „zawsze, bez względu na okazję” (65% badanych), ale jednocześnie oczekujemy, że zegarek będzie posiadał zaawansowane rozwiązania.
Przy zakupie smartwatcha zwracamy uwagę na:
- czas pracy na jednym ładowaniu (48% pań mających go lub chcących nabyć),
- odporność na wodę i kurz (44%),
- funkcje monitorujące zdrowie (39%)
- wielkość koperty (34%)
- funkcje sportowe (31%)
Ile Polek korzysta ze smartwatchy?
Ścieżki zapełniają się rowerzystami i biegaczami, a siłownie zyskują nowych klientów. Możemy też zauważyć, że coraz więcej osób żyć aktywnie, a zegarki inteligentne pomagają w monitorowaniu treningów, kroków czy choćby spalonych kalorii. Z badania Huawei CBG Polska (na zlecenie Huawei CBG Polska przez SW Research, sierpień 2023) wynika, że 40% Polek posiada inteligentny zegarek, a chęć zakupu takiego urządzenia wyraża 12%.