Przepisy

Koktajl na śniadanie do pracy w wersji kakaowej

Udostępnij

Najlepsze śniadanie to takie, które jest pyszne, szybkie i pozostawia uczucie sytości. Nie uwierzycie, ale wystarczy kilka chwil, aby wyczarować pyszne i zdrowe śniadanie!

Koktajl na śniadanie jest dobrym wyjściem, kiedy nie mamy pomysłu, albo czasu i chcemy szybko coś zjeść. Jednak szczególnie ważne w przypadku koktajlu, jak też innych płynnych śniadań, jest to, aby był on dobrze skomponowany i charakteryzował się odpowiednią zawartością makroskładników.

Dlaczego? Lekkie śniadanie w płynie, jeśli będzie mało pożywne nie da takiego uczucia sytości, jak jajecznica czy omlet na śniadanie. Gęsty, aksamitny koktajl kakaowy z bananem i mleczkiem kokosowym sprawi, że nie czujemy się głodni, a więc nie będziemy podjadać.

Koktajl białkowy na śniadanie jest szybką propozycją posiłku dla osób zapracowanych, które wolą dłużej pospać aniżeli wstać wcześniej i spędzać czas w kuchni. Poza tym, słodkie śniadania pomagają zaspokoić ochotę na słodkie małe co nieco w dalszej części dnia. Inaczej mówiąc, jeśli zjem słodkie śniadanie nie mam chęci na słodycze. Dla osób, które preferują niesłodkie śniadania polecam również lawasz z kurczakiem jako przepis na szybkie śniadanie!

Jak zrobić koktajl bananowy na śniadanie?

Składniki:

  • mały banan
  • 4 pełne łyżki mleczka kokosowego (lubię to w kartoniku, jeśli macie w puszce pamiętajcie, aby je wymieszać)
  • łyżeczka kakao
  • pół łyżeczki kawy rozpuszczalnej
  • jogurt Skyr (u mnie naturalny, ale aksamitny smak podkreśli wersja waniliowa)
  • odżywka białkowa (opcjonalnie, używam dla podniesienia zawartości białka w koktajlu; jeśli decydujemy się na wersję bez odżywki koktajl może wymagać jakiegoś słodzidła, np. miodu)

Wykonanie:

Wszystko wrzucamy do wysokiego naczynia, blendujemy. Koktajl jest gotowy od razu do spożycia.

Udostępnij

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *