3 ćwiczenia z gumami na uda (film)

Pandemia Covid-19 zmobilizowała do szukania alternatywnych form treningu. Jedną z nich są ćwiczenia z gumą, które możemy wykonać wszędzie.

Gumy do ćwiczeń

Gumy oporowe są sprzętem niezwykle funkcjonalnym, ponieważ umożliwiają trening całego ciała. Ze względu na różnorodność, gumy fitness świetnie sprawdzają się zarówno w ćwiczeniach dolnych partii ciała, jak też górnych. Zestawy gum cieszą się dużą popularnością. Wskazują na to deficyty w sklepach oraz rosnące ceny akcesoriów fitness. Gumy do ćwiczeń zmieszczą się w każdym plecaku, torbie sportowej, można je schować w torebce i kieszeni.

Gumy fitness ćwiczenia

Ćwiczenia z gumami na brzuch poza tym, że dają niezłe efekty, angażują do pracy korpus mięśni wewnętrznych i urozmaicają często monotonny trening brzucha. Podobnie ćwiczenia z gumami na uda i pośladki. Są skuteczne, a ćwicząc z nimi pracujemy jednocześnie nad koordynacją, stabilizacją oraz mobilnością.

https://youtu.be/LuxIXYwxFeI?list=PLm-NsX1tPFUS9du5hJtGdyK3YZWBfClH8

Ćwiczenia z gumą na uda dają w kość, ale warto je wykonywać, gdyż efekty ćwiczeń widać i czuć szybko. Uda zaczną się wzmacniać, piec i zmniejszać obwód! Jeśli nie wiesz, jak wybrać taśmę do ćwiczeń zwróć uwagę na opór z którym pracuje. Nie da się wybrać jednej gumy do treningu całego ciała. Ćwiczenia na pośladki z gumą będą wymagały większego oporu niż ćwiczenia np. na biceps.

Poniżej podrzucam Wam opisane trzy ćwiczenia z gumami na pośladki i uda. Natomiast na filmikach zobaczycie ich znacznie więcej. Zapraszam też do zerknięcia na ćwiczenia na smukłe łydki oraz zestawu ćwiczeń na dolne partie ciała z mini bandem!

Ćwiczenia na uda

1. Spacer z gumą. Gumę zawiązujemy na stabilnym stojaku, drabinkach, drzewie na wysokości naszych bioder. Wchodzimy w nią i umieszczamy na biodrach. Próbujemy wykonać kilka kroków do przodu pokonując opór gumy.

2. Skłony z gumą do ćwiczeń. Stajemy na gumie do ćwiczeń, zakładamy ją jak sztangę na kark. Trzymamy ją dłońmi, robimy skłon i wracamy do pozycji wyjściowej. Gumę możemy także zawiązać o stojak i wtedy wykonywać skłony.

3. Wypychanie nogi z gumą. W klęku podpartym wykonujemy odwodzenie nogi rozciągając gumę. Tym sposobem pokonamy tłuszczyk na pośladkach i udach. To ćwiczenie możemy wykonać także używając taśmy elastycznej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj